شاخه‌های پولساز گرافیکی

شاخه‌های پولساز گرافیکی

بدون ديدگاه

از کجا شروع کنیم تا به درآمد برسیم

شاید برای تمام کسانی که وارد رشته‌ی گرافیک شده‌اند، این سوال پیش بیاید که باید کدام یک از شاخه‌های پولساز گرافیکی را انتخاب کنیم تا به درآمد خوبی برسیم. ما در تیم آموزشی ترناو سعی داریم شما را با چند شاخه پولساز گرافیکی آشنا کنیم. البته اگر به رشته دیگری علاقه دارید، از نظر من درست نیست که به خاطر پول از علاقه خود دست بکشید و رشته‌های گرافیکی را انتخاب کنید. لازمه‌ی موفقیت در یک رشته، عشق و علاقه به آن است. پس صرفا برای پول نباید این رشته‌ها را دنبال کنید.

شاخه‌های پولساز گرافیکی

تمامی رشته‌ها به نوعی می‌توانند پولساز باشند ولی تلاش و استعداد شما در یک رشته می‌تواند شما را به درآمد مطلوب برساند. اگر به رشته‌های گرافیکی علاقه دارید در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چند رشته که از نظر طراحان گرافیک رشته‌های پولساز معرفی شده‌اند آشنا کنیم. پیشنهاد ما به شما این است که اگر به رشته‌های دیگری علاقه دارید پیگیر علایق خود باشید و مطالب این مقاله صرفا برای آشنایی شما با این رشته ها است.

هویت بصری

هویت بصری یکی از شاخه‌های پولساز گرافیکی است که طراحان زیادی در این شاخه مشغول به کار هستند. اگر با این شاخه‌ی گرافیکی آشنا باشید می‌دانید که برای جا افتادن در این شاخه باید تلاش و مطالعه‌ای روز افزون داشته باشید. ما در ادامه به بررسی این شاخه میپردازیم.

 در مقاله‌ی (طراحی لوگو را از کجا شروع کنیم) توضیح مختصری در مورد برند دادیم. هویت بصری و برندینگ رابطه مستقیمی با هم دارند. اگر شما از هویت بصری خوبی استفاده کنید می‌توانید به برند خود کمک کنید و اگر تاکنون برند شما شناخته نشده است، به این دلیل است که از هویت بصری خوبی برای برند خود استفاده نکرده‌اید.

اگر بخواهیم در مورد رابطه مستقیم هویت بصری و برند مثال بزنیم می‌توانیم یک بطری آب معدنی را در نظر بگیریم. تمام نکاتی که باعث می‌شود ما این بطری را انتخاب کنیم، بستگی به هویت بصری این بطری دارد. اجزای گرافیکی از جمله لوگو، طراحی شکل بطری و رنگ بطری نیز رابطه مستقیمی با انتخاب ما دارند. و اگر تمامی این نکات به صورت اصولی در یک بطری آب معدنی رعایت شود باعث می‌شود تا مشتری این برند را انتخاب کند.

کسانی که در این رشته فعالیت دارند می‌دانند که برای پیشرفت در این رشته باید بسیار خلاق، به‌روز و مشتاق برای یادگیری باشند و درمورد کسب و کار، برند و مدهای روز گرافیکی مطالعه پیوسته داشته باشند. و این را هم باید بدانید که هویت بصری یکی از رشته‌های اصلی گرافیک است و طراحان در این رشته برای بهترن شدن طراحی خود معمولا با طراحان رشته‌های دیگر در تعامل‌اند.

از جمله زیر مجموعه‌های هویت بصری می‌توان به طراحی ست اداری، طراحی لوگو، طراحی کارت ویزیت، طراحی پاکت نامه و… اشاره کرد.

پولساز گرافیکی
هویت بصری عالی انگلستان

 

طراحی رابط کاربری(UI) و تجربه کاربری(UX)

دنیا در حال پیشرفت است و تمامی مشاغل سعی دارند برای فروش محصولات و معرفی فعالیت خود از بستر اینترنت استفاده کنند. همین امر باعث شده است تا وبسایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیای در حال ساخت باشند. در نتیجه تمامی شرکت‌های برنامه‌نویسی و یا برنامه‌نویسان به دنبال افرادی هستند که در زمینه تجربه کاربری و رابط کاربری فعالیت و یا تجربه داشته باشند. برای همین این شاخه طرفداران زیادی دارد.

  در حال حاضر افراد زیادی در حال یادگیری این رشته هستند. اگر شما به این رشته علاقه دارید می‌توانید به مقاله (رابط کاربری و تجربه کاربری چیست) سربزنید.

شاخه های پولساز گزافیکی

تصویر‌سازی

تصویرسازی یک از زیرمجموعه‌های رشته هنرهای تجسمی است. ذر این رشته طراحان باید با استفاده از خلاقیت و ایده‌پردازی خود یک تصویر را با استفاده از نرم‌افزارهای گرافیکی خلق کنند. تمامی طراحانی که در شاخه‌های مختلف گرافیک فعالیت دارند، باید برای بهتر شدن طرح خود از تصویرسازان کمک بگیرند. وبسایت‌های زیادی وجود دارد که تصویرسازان به راحتی می‌توانند طراحی‌های خود را در آن‌ها به اشتراک بگذارند، ایده بگیرند و کسب درآمد کنند. از نظر من بیشتر طراحان تصویرساز، نقاشان خلاقی هستند که بعد از آشنایی با اصول گرافیک و ابزارهای گرافیکی به این رشته روی می‌آورند.

اگر از قبل با این رشته آشنا باشید، می‌دانید که سایت‌های مختلفی وجود دارند که تصاویر مختلفی را به صورت رایگان در اختیار ما قرار می‌دهند مانند (پینترست و فری‌پیک). ولی تمامی طراحان برای بهتر شدن طرح خود مجبور هستند از تصاویر اختصاصی استفاده کنند تا یک طرح با کیفیت تحویل دهند.

از جمله زیر مجموعه‌های این شاخه می‌توان به وکتور سازی و آیکن سازی نیز اشاره کرد.

 

مارکتینگ و تبلیغات

اگر شما تازه وارد رشته های گرافیکی شده‌اید به احتمال زیاد تا به حال پیشنهاد طراحی بنر و یا تراکت تبلیغاتی به شما داده شده است. ولی باید این نکته را در نظر داشته باشید که این رشته نیاز به این دارد تا شما با تاثیر مارکتینگ و تبلیغات در فروش یک محصول به طور کامل آشنا شوید.

مارکتینگ چیست؟

اگر یک برند نتواند به مشتری خدماتی را ارائه دهد باعث می‌شود که انتظارات و نیازهای مشتری از این برند برآورده نشوند و این مطلب را در ذهن مشتری تداعی می‌کند که از این برند استفاده نکند. مارکتینگ نوعی بازاریابی است و به ما کمک می‌کند تا در زمینه فعالیت خود نیازهای مشتری را درک کنیم و به دنبال این باشیم تا انتظاراتی که مشتری از ما دارد را به طور کامل رفع کنیم تا بتوانیم به درآمد برسیم. بازاریابی و بازارگرایی یکی از نکاتی است که باید در مارکتینگ رعایت شود شما باید به گونه‌ای تولید محتوا کنید که مشتری بعد از جستوجو به آسانی و با اطمینان خاطر به سمت برند شما هدایت شود.

مارکتینگ و تبلیغات

گرافیک متحرک(موشن گرافیک)

موشن گرافی یکی از سبک‌های انمیشن سازی است با این تفاوت که در یک مدت زمان کم باید مفاهیم زیادی را به بیننده برساند. در واقع موشن گرافی یعنی متحرک سازی تصاویر که بعضی از مواقع از صدا استفاده می‌کنند تا مفهوم را بهتر و راحت تر به بیننده برسانند. اگر بخواهیم یک موشن گرافی جذاب و حرفه‌ای بسازیم نیاز به طراحانی داریم تا به طور کامل به هویت بصری تصویر سازی و مارکتینگ تسلط کامل داشته باشند.

 

 

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.