کارت ویزیت

طراحی کارت‌ ویزیت را از کجا شروع کنیم؟

بدون ديدگاه

کارت‌ ویزیت چه کاربردی دارد؟

ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که همه سعی دارند خود را به دیگران معرفی کنند تا بتوانند شغل، شماره تماس و فعالیت خود را به دیگران معرفی کنند. با این کار برای برند خود تبلیغ می‌کنند و دیگران را با فعالیت خود آشنا می‌کنند تا بتوانند مشتری جذب کنند. کارت ویزیت یکی از بهترین راه‌های معرفی کسب و کار شما به دیگران است. شاید شما تا به حال کارت ویزیت‌های مختلفی دیده باشید که همگی با یک اصول خاص طراحی و چاپ شده‌اند. این کار نیازمند دانش و علوم خاصی است. یک طراح حرفه‌ای به خوبی می‌داند که کارت ویزیت را باید به گونه‌ای طراحی کند که باعث جذب مخاطب شود. در ادامه شما را با اصول طراحی کارت ویزیت آشنا می‌کنیم.

اندازه استاندارد برای طراحی کارت‌ ویزیت

در بعضی از کشورها اندازه کارت ویزیت متغیر است. ولی در کشور ایران اندازه‌های متفاوتی وجود دارد. بهترین و کاربردی‌ترین اندازه‌هایی که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند اندازه‌های ۵٫۵*۸٫۵ | ۴٫۸*۸٫۵ | ۹*۹ و … می باشد. کارت ویزیت معمولا یا تک رو و یا دو رو است. بهترین رزولوشن برای چاپ یک کارت ویزیت ۳۰۰ پیکسل بر اینچ می‌باشد که بالاترین کیفیت در صنعت چاپ است.

چه اطلاعاتی باید بر روی کارت‌ ویزیت باشد؟

در یک کارت ویزیت باید از خلاصه نویسی استفاده شود. خلاصه نویسی یعنی ما مهم ترین اطلاعات خود را در کارت ویزیت درج کنیم و از اطلاعات اضافی استفاده نکنیم. باید دقت داشته باشیم که نباید خیلی شلوغ و یا خیلی خلوت باشد. باید از اطلاعاتی مشخصی استفاده شود و این اطلاعات تا حد امکان باید در کارت ویزیت وجود داشته باشد. در ادامه به چند نمونه اشاره می‌کنیم.

۱) لوگو و شعار

لوگو از اصلی‌ترین اجزاء کارت ویزیت است. معمولا اگر کارت ویزیت دو رو باشد، در یک روی آن لوگو و شعار را درج می‌کنند. بقیه اطلاعاتی که در ادامه مشخص کرده‌ایم، در روی دیگر آن چاپ می‌شود. و در کارت ویزیت‌های تک رو نیز در گوشه‌ها از لوگو و یا شعار استفاده می‌کنند. در کارت ویزت‌های شخصی، معمولا چون افراد لوگو یا برند ندارند، به جای لوگو و شعار از عکس فرد و نام او استفاده می‌شود.

۲) نام و عنوان شغل

کارت ویزیت برای شخصی است که می‌خواهد خود را به دیگران معرفی کند، پس باید شغل او در کارت ویزیت درج شود. اگر شخص یا برندی که می‌خواهید برای او کارت ویزیت طراحی کنید داری چندین شغل باشد، باید از مهم‌ترین و یا اصلی‌ترین شغل او استفاده شود.

۳) اطلاعات تماس

اگر می‌خواهید کارت ویزیت تاثیر بهتری در ارتباط با مشتری داشته باشد، بهتر است از خط تلفن ثابت فعال استفاده کنید. همچنین می‌توانید پل‌های ارتباطی بیشتری در اختیار مشتری قرار دهید مانند ایمیل، فاکس و…

کارت ویزیت

۴) قرار دادن آدرس وب سایت

اگر شما یک کسب و کار اینترنتی دارید یکی از مهمترین بخش‌های کارت ویزیت آدرس وب سایت است. فقط تا حد امکان از آدرسی کوتاه استفاده کنید تا بازدید کنندگان راحت تر به وبسایت شما دسترسی داشته باشند.

۵) گذاشتن آیدی شبکه‌های اجتماعی

اگر شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارید، پیشنهاد من این است که آیدی شبکه اجتماعی خود را به طور واضح در یک کارت ویزیت بیان کنید و برای جذب شدن مخاطب می‌توانید از کد QR استفاده کنید.

۶) استفاده صحیح از رنگ

یکی از اصولی که باید در طراحی کارت ویزیت رعایت شود استفاده درست از رنگ‌هاست چون تاثیر بسیاری در جذب مخاطب دارد. اگر شما  بک‌گراند کارت ویزیت خود را سفید انتخاب کرده‌اید باید به گونه‌ای عمل کنید که فضای سفید نه بسیار زیاد و نه بسیار کم باشد. پیشنهاد من به شما برای درک بهتر رنگ شناسی این است که مقاله تاثیر رنگ در تبلیغات را مطالعه کنید.

نکات طلایی

برای بهتر شدن و شیک‌تر شدن کارت ویزیت خود باید چند نکته را رعایت کنید:

  • انتخاب فونت مناسب
  • از نوشتن کلمات برجسته خودداری کنید
  • به گونه ای طراحی کنید که کارت ویزیت پیچیده و یا شلوغ نباشد
  • استفاده از عکس در طراحی کارت ویزت بسیار مطلوب است ولی نباید از عکس زیادی استفاده کنید
  • استفاده از کد QR
  • از کارت ویزت های آماده و یا لایه باز استفاده نکنید
  • برای ارائه بهتر به مشتری حتما از موکاپ استفاده کنید

 

 

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.