روانشناسی رنگ چیست؟

روانشناسی رنگ

روانشناسی رنگ چگونه در تبلیغات موثر است؟

تاثیر و شناخت رنگ در تبلیغات تا چه اندازه می‌تواند مهم باشد؟ وقتی از رنگ صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه در ذهن هر کدام از ما بسته به شخصیت، احساسات، عواطف، موقعیت خانوادگی، موقعیت شغلی و خیلی موارد دیگر رنگ‌های متفاوتی را ممکن است تصور کنیم؛ تصور زندگی بدون رنگ غیر ممکن است چون جهانی که ما مشاهده می‌کنیم بر پایه ماده و رنگ بنا شده است. رنگ در زندگی ما نقش مهمی را بازی می‌کند، مخصوصا در ضمیر ناخودآگاه ما همیشه فعال است و زندگی روزمره و حتی تمام طول عمر ما رو تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. اگر بعد از یک روز کاری خسته کننده شما به محیطی با رنگ‌های سبز و آبی وارد شوید قطعا به میزان زیادی از خستگی شما کم خواهد‌ شد. چون رنگ سبز و آبی هر دو از رنگ‌های آرامش بخش هستند.

نقش روانشناسی رنگ در گرافیک

قلب

قلب را تصور کنید که چه وظیفه مهمی دارد! رساندن خون به تمام بدن که برای رشد تمام اجزا حتی پوست و مو لازم و ضروری است.

از نظر من رنگ در دنیای گرافیک کاربردش مثل قلب در بدن ما است.

رنگ انرژی و احساس رو در تمام یک طرح گرافیکی پخش می‌کند و همواره این انرژی و احساس، درون طرح در جریان است. در یک طرح اگر از رنگ صحیح استفاده‌ شود باعث زنده شدن طرح خواهد‌‌ شد و شما انرژی مثبت آن را با تمام وجود درک خواهید کرد. اما کافی است که از رنگ‌های نامناسب استفاده کنید تا تمام تاثیر و انتظاری که داشتیم کاملا بر عکس عمل کند. (این نکته را جدی بگیرید که یک تبلیغات نا مناسب یک شرکت را تا مرز ور شکستگی می‌تواند ببرد. ) پس اگر هدف شما تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای است، بدون شک نباید از مباحثی چون روانشناسی‌رنگ‌ها، رنگ و ارتباطات، دسته بندی رنگ‌ها، خواص رنگ‌ها، رنگ‌های مکمل، هارمونی رنگ‌ها و از این دست مباحث غافل شوید.

رنگ و تاثیر آن در تبلیغات

در عصر جدید تبلیغات هر بیزینسی در هر سطحی که باشد به این نتیجه مهم و ارزشمند رسیده‌ است که:

یک تبلیغات موثر می‌تواند فروش ده برابری را به دنبال داشته‌ باشد

عموم مردم دیگر با هر تبلیغاتی جذب نمی‌شوند و باید افراد از ایده‌های خاص تبلیغاتی برای جذب مشتری استفاده کنند. رنگ می‌تواند در تبلیغات نقش قلب را بازی کند، احساسات و انرژی را در تمام وجود مشتری منتشر کند تا ترغیب‌ بشود که از محصول حداقل دیدن کند. این اولین قدم برای تشویق مشتری به خریدن محصول است. اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید و هنوز برای برند و کار خود رنگ سازمانی انتخاب نکرده‌اید، ما به شما اطمینان‌ می‌دهیم که عمر کسب و کار شما رو به پایان‌ است! پس هر چه زودتر برای برند خود یک رنگ مناسب انتخاب‌ کنید و در تبلیغات خود از آن استفاده‌ کنید.

روانشناسی رنگ در شرکت کوکا کولا

برای مثال کوکا کولا را در نظر بگیرید، یک شرکت بزرگ و محبوب که رنگ قرمز را برای خود انتخاب کرده است، ولی چرا قرمز؟ روانشناسی رنگ در مورد رنگ قرمز چه تعریفی را بیان کرده‌ است؟ پاسخ این سوال کاملا مشخص است! قرمز یک رنگ با انرژی و هیجان بسیار زیاد است که باعث افزایش اشتها در افراد می‌شود. کوکا با انتخاب رنگ قرمز به مشتریان خودش با زبان رنگ‌ها صحبت کرده است که من یک محصول با انرژی و هیجان خیلی زیاد هستم و قرار است شریک لحظه‌های شاد زندگی شما باشم. در تمام بنر‌های تبلیغاتی خودش سعی می‌کند از رنگ قرمز به بهترین شکل ممکن استفاده کند، و مشتریان و طرفداران این برند با دیدن رنگ قرمز دچار هیجان می‌شوند و در ضمیر ناخودآگاه آنان خرید کوکا تشویق می‌شود.

روانشناسی رنگ در تیم ترناو

به وب سایت ترناو و رنگ بندی که دارد دقت کنید، رنگ بندی تیم ترناو آبی و سبز است اما چرا؟ کاملا واضح و مشخص است، زیرا آموزش باید در یک فضای آرام و قابل‌ اعتماد ارائه شود. رنگ آبی همواره رنگی برای افزایش‌ اعتماد برای مشتریان بوده‌ است و استفاده از رنگ آبی در کنار رنگ سبز که رنگی است سرشار از آرامش و انرژی مثبت باعث‌ ایجاد یک حس اعتماد همراه با آرامش می‌شود. و به کاربر در انتخاب خود اطمینان می‌دهد که شما بهترین انتخاب ممکن را داشته‌اید و از این که آموزش‌های این وب سایت را انتخاب کرده‌اید می‌توانید روند رو به جلو و پیشرفت خود را هر روز مشاهده‌ کنید.

پس در یک جمع بندی کلی: شما برای اینکه به یک طراح حرفه‌ای تبدیل شوید باید در علم رنگ شناسی و روانشناسی رنگ تا حدودی مهارت و مطالعه داشته باشید تا بتوانید در طراحی‌هایی که انجام می‌دهید از رنگ‌ها به طور صحیح استفاده کنید. در این صورت به نتیجه‌ای که میخواهید می‌رسید و مشتری از کار شما رضایت بیشتری خواهد‌ داشت.

ارتباط با ما
اینستاگرام
کانال تلگرام
واتساپ
ایمیل
ارتباط ما با شما

برای ارتباط تیم ما با شما میتوانید از طریق کادر های زیر نام و شماره خود را وارد کنید تا تیم ما از طریق واتساپ با شما ارتباط برقرار کنیم

سفارش پروژه

برای سفارش پروژه به ما میتوانید از طریق کادر مقابل شماره موبایل خود را وارد کنید تا تیم پشتیبانی ما با شما تماس بگیرد

سفارش پروژه

برای سفارش پروژه به ما میتوانید از طریق کادر مقابل شماره موبایل خود را وارد کنید تا تیم پشتیبانی ما با شما تماس بگیرد